Kapitel 5

Vari Malin och Emma uppträder oväntat.


Att mitt liv har tagit en skarp vändning blev oerhört uppenbart idag när Emma och jag besökte en husgerådsaffär och gick omkring och suktade efter potatisskalare och stekspadar. Kanske bör man börja ana oråd när det högst upp på listan över saker vi vill ha inte längre är någon bok utan ”ny diskborste, grytunderlägg och förvaringsburkar”. Sen när har praktiska plastburkar i olika storlekar varit en viktig del av mitt liv?  Sen när började jag ens använda ordet ”praktisk”?


Detta beteende säger inte bara väldigt mycket om vårt bristfälliga kök, utan också en hel del om hur helhjärtat och ambitiöst vi går in för att göra detta till vårt hem. Ett paket mikrofärdiga nudlar räcker inte. Jag undrar om det är vuxenheten som kommer smygande. Hoppas inte det. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0