Prolog

Nu har vi pluggat för flera år framöver, sade vi när vi tog studenten. För vår del räckte det gott och väl med en sista vårtermin på naturlinjen för att vi skulle skrapa i botten på motivationsbägaren, men när betygen var satta, studentsången sjungen (det där var att smickra oss) och den så kallade Friheten började, stod det klart att vi var på väg till Spanien för att studera spanska.

Att vi ville ut och resa gick snabbt att komma underfund med, men att det blev just till Spanien stod inte klart från början. Spanska är det språk vi båda läst kortast tid, och alltifrån Irland och Storbritannien till Tyskland, och på ett hörn Sydamerika, fanns med på listan över önskade destinationer. Inte heller var visionen att vi skulle studera aktivt, utan vi letade efter volontärarbeten och utbytesprojekt. Såsmåning om började dock möjligheterna tunnas ut, och södra Spanien locka allt mer med sitt klimat och sin kultur. Vi bestämde oss för att försöka lära oss språket ordentligt och anmälde oss till CLIC International, en språkskola i Sevilla som lär ut spanska till utlänningar och en rad andra språk till spanjorer.

I den här bloggen kommer jag att berätta om vad jag och Emma har för oss i Andalusiens huvudstad, om vårt ”ungkarlsliv” i en lägenhet i Triana och antagligen om en rad andra saker som faller mig in. Det är ju trots allt min blogg. Min allra första blogg bör tilläggas. Wow.

Välkommen hit!
 !Bienvenidos! 

          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0