Epilog

Nu sitter jag här hemma i mitt rum i Sverige. I fönstret lyser en adventsstjärna och fast jag bara ser min egen spegelbild i det mörka fönstret vet jag att det är fullt av snö i trädgården utanför. På golvet ligger två resväskor uppslagna, eftersom jag inte tagit mig för att packa upp än. De väger många kilo mer än när jag for för fyra månader sedan. I bagaget har jag nämligen inte bara nya inköp utan mängder av minnen, erfarenheter, nya vänner och bekantskaper och en himla massa spanska!



Här avslutas Prosperidad, resedagboken som oväntat många följt troget. Tack så mycket för att ni alla visat intresse för vårt lilla äventyr och inspirerat mig till att skriva ned allt som hänt oss. Det hade jag antagligen aldrig haft diciplin nog till att göra annars! Nu på slutet har många smygläsare avslöjat sig, och jag blir lika glad varje gång någon säger att de läst lite på Prosperidad.

Nu ligger det till som så, att jag beslutat mig för att försöka fortsätta med skrivandet i en annan blogg. Eller rättare sagt två! Det har varit ett roligt sätt att dokumentera saker som händer. Jag kan garantera att jag inte kommer att ha lika intressanta saker att skriva om i mitt svenska vardagsliv, men vad gör man inte för att sysselsätta sina far och morföräldrar ;) Mycket möjligt är att jag fortsätter att berätta om Spanien , för det finns många oskrivna historier. Följ med till den nya bloggen, eller ta avsked här^^  

Lanterna- bloggen som ska påminna om Prosperidad och vara ett dokument över trevliga (och otrevliga för all del) saker som sker och som jag gärna delar med mig av.

Jack of all trades, master of none- en lite mer seriös text- och fotoblogg, där jag (försöker) utvecklar mitt antagligen största intresse, att skriva.

(Tryck på bloggnamnen så kommer ni automatiskt till bloggarna). Förlåt för att adresserna till bloggarna är helt och hållet röriga, jag bytte, ändrade och hade mig-.-


Nu börjar folk samlas på kvartersbarerna i Sevilla. Det är 10-gradigt i luften och himlen är klar och mörkblå, inte svart som här. De senaste månaderna har varit en gåva och precis vad jag ville och behövde göra efter gymnasiet. Hasta pronto Sevilla!


Sista kvällen i Sevilla... vår takterass.

Kommentarer
Postat av: Louise

1. Jag har aldrig varit hemma hos dig...

2. Ditt rum ser fint ut!!

3. Jag är så glad att du har bloggat under er tid i Spaninen, hade haft så noll koll annars = inte så okej.

4. MER BLOGGANDE Á LA MALIN = awzm! Blir bloglovin right away på båda. (:

2010-12-14 @ 23:19:19
URL: http://andvari.blogg.se/
Postat av: mormor

Tack Malin för din fina prosperidadblogg.Tack för att du fortsätter med ditt bloggande, som vi verkligen ser fram emot att få läsa. Muchos abrazos fuertes y carinosos de tus abuelos.

2010-12-15 @ 10:07:56
Postat av: Åsa

Jag fick minsann en tår i ögat när jag läste din sista Prosperidadblogg. Det känns lite vemodigt efter att ha kunnat följa era dagar i Sevilla. Tack, Malin för en fin blogg!

Kram!

2010-12-16 @ 06:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0