Kapitel 72

vari det tas en himla massa avsked.

Avskedsprocessen började redan på tisdagen den sista veckan, då vi tillsammans med ett 20-tal andra var ute och åt. Det var Yuka, en otroligt söt japanska, som annordnade eftersom hon snart skulle återvända till Japan. Middagen gick ut på att mängder av fat med olika traditionella rätter aställdes fram på bordet och sedan var det bara att plocka åt sig det man ville. Där fanns hela friterade fiskar och skaldjur med ben och fjäll/skal kvar, jamón ibérico -den torkade skinkan, trekanter av stark hårdost, räkor, fläsk i starka ostsåser mm (ingenting för vegetarianer med andra ord...). Till allt detta dracks det litervis av cerveza och tinto de verano (jag talar inte för mig själv;) ). Mycket tevlig kväll då vi träffade en hel del gamla klasskamrater som vi kunde säga hej då till och önska en god jul. 


Resturangen vi åt på, vid floden. Dyr som bara den, ouch!

Den sista dagen i skolan bjöd vår konversationslärare Cinta oss på turrón och choklad och lektionen tillbringades med att bara sitta och prata och titta på youtubeklipp. 

På kvällen gick vi ut och åt tillsammans med Chanho. Om man kikar hit igen om ett tag kanske jag har lagt till bilder på detta tillfälle och på de lustiga tapas som då förtärdes... 

Farvälet av Sevilla togs på lördag morgon då vi åkte taxi till flygplatsen genom den fortfarande mörka staden. (Jag ringde faktiskt taxin, det var det ultimata slutprovet^^). Vi får se när jag åker tillbaka, men tillbaka ska jag! Någon som vill anställa mig som sin personliga guide på en resa dit?^^   


Origamitranan som Yuka vek åt mig. Emma har en lila.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0