Kapitel 45

I vilket Malin visar lite mer av hur vi egentligen bor. Det har jag nog glömt att göra...

 
Hallen nerifrån och uppifrån. Inte så fint och traditionellt utsmyckad av kakel som många andra hallar, men ändock..en hall. Här syns också den ofantligt klumpiga men ömtåliga dörren av glas som man inte får smälla i... 

 
Köket under trappan och badrummet. Vi har närapå vant oss. Badrummet är dock bra, det går att ända temperatur på duschvattnet i varje fall. Och jag låter det vara osagt att det bara finns varmvatten när det redan är varmt ute och svalt vaten när man som bäst behöver en varm dusch (yey solpaneler. Men ändå..solpaneler=Malin approves).

Emmas rum:


 
+
Lagom tempererat.
Tyst
Internetuppkoppling

-
Röklukt när de röker på terassen
Mörkt
Litet

Malins rum:



+
Stort
Ljust
Minibalkong

-
Oftast inget internet
Alltid för kallt eller för varmt
Oljud från gatan dygnet runt

Jag trivs numera fint i detta rum, sedan jag improviserat ihop bilder, duk etc (och stökat ner det á la Malin. Detta är dock den städade varianten.)


Min spanska-vägg med all gramatik vi lär oss. Börjar få ont om plats...


Utsikt från fönstret i mitt rum över Calle Prosperidad.

Kommentarer
Postat av: Moster

Fina rum! Golven ser kalla ut?? Gillar din utsikt mycket! Husen ser rena o rätt fräscha ut?

2010-11-06 @ 20:08:30
Postat av: la abuela

Det var roligt att se hur ni bor. Ser att du jobbar mycket med spanska verben.Preteritum eller imperfekt???Det är ju inte alltid så lätt.Varma kramar från oss.

2010-11-08 @ 10:25:19
Postat av: Mr.Anderson

Tänk att få ha en egen spanska-vägg! Jag är grön av avund!

2010-11-08 @ 17:30:38
Postat av: Louise

Oh, jag tycker det ser mysigt ut! Och så himla smart-praktiskt med grammatiken på väggen, det tipset ska jag spara på tills jag har viktigheter á la skolstudier att tapetsera mina väggar med!

2010-11-15 @ 13:35:18
URL: http://andvari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0