Kapitel 49

I vilket Malins dröm går i uppfyllelse.

Den här kvällen var Emma och jag ute och "julhandlade". Här julskyltas redan för fullt och över alla gator hänger ljusgirlanger som väntar på att tändas i advent. Vi hittade några fina saker, som naturligtvis är hemliga moaha, och det är så trevligt att promenera på kvällar. Den är den enda tidpunkten på dygnet jag klarar av att strosa.

På hemvägen strosade vi förbi ett konditori som vi alltid passerar på vägen hem från skolan, och som jag varje dag i tre månaders tid kastat suktande blickar efter. De har alltid hela skyltfönstret fullt av praliner, småkakor och bakelser som jag aldrig sett minsta motsvarighet till i Sverige. Dagen till ära, det är ju ändå fredag, köpte jag oss varsin liten pinjenötskaka som vi mumsade på medan vi vandrade hemåt genom novemberkvällen. 

    


Bildkälla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0