Kapitel 53

Vilket skrivs en dag där jag fått fint brev från orienten och fint kort på en björn^^ I övrigt ska detta kapitel fortsätta med fler Cádizbilder tror jag. Varsågoda:

Cádiz ligger på en udde och det finns en promenad som man kan följa bredvid havet hela udden/staden runt. Det gjorde vi, och det var friskt och soligt. Som ni kan se var det lågvatten och bland de torrlagda båtarna gick folk omkring och plockade krabbor och andra sjöodjur. Vi höll oss på stranden och och plockade fina snäckor. Vattnet var dock badvarmt (om man är svenne...).



Lunchmackorna åts utanför stadsmuséet, där vi varit och tittat på arkeologiska fynd, gammal och ny konst samt en samling marionettdockor med tillhörande kulisser.



En botanisk trädgård vi besökte, som var full av färgglada fåglar och skumma växter. 




Weird taggigt träd...




Jag skrattar faran rakt i ansiktet, ha-ha-ha.

Stadens kvarter, de som vi såg, påminde ganska mycket om Gamla Stan i Stockholm. I Sevilla är husen oftast vita, men i Cádiz var majoriteten gula. Jag har inte så många bilder från själva staden egentligen, men det var mysiga kvarter, med mycket julprydnader över gatorna... 


Inte en särskilt bra beskrivande bild, men men....

Katedralen. Jag tycker att den påminner om en moské, med sin guldiga kupol. Riktigt stor är den i vilket fall, men vi kikade bara in i dörröppningen.  



Kommentarer
Postat av: Elli

Älska krokodilen!!

Älska fågeln mer!!!

Älska det stora stora trädet! Jag vill bo i det!

Och havet...

2010-11-23 @ 14:11:34
URL: http://midori.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0