Kapitel 56

Vari Malin utlyser frågestund!

De senaste dagarna har det bara regnat, regnat och... tja, regnat. Vi har mest kurat innomhus, drukit te och ätit kex med brieost på. Ändå börjar stressen infinna sig och vi vill passa på att göra så mycket som möjligt medan vi är kvar här. Kanske blir det en resa i helgen, om vi lyckas synka väder, tåg och önskat resmål. Hm.

Eftersom jag har varit i España i snart fyra månader, och eftersom det inte är lång tid kvar, tänkte jag ge er den stora chansen att ställa frågor till mig (och Emma) om Spanien, Sevilla, vår tillvaro här, språket, märkliga spanska egenheter... vad helst ni nu funderar på. Jag kan även utföra uppdrag, utfråga spanjorer etc, ifall det är något ni absolut skulle vilja ha reda på ^^ Så tja, vill ni veta något, fråga på!  

Nu börjar temperaturen krypa nedåt 10 grader utomhus och det är något liknande här inne, så det är dax att krypa i säng under tre filtar med ylletröja och dubbla sockar. Myten om Spanien krossad.

Godnatt


Kommentarer
Postat av: Elli

Yay!

Lite frågor:

* Hur djurrättsmedvetna är de i Spanien? Fast nu kom jag på att de typ inte visste vad en vegetarian är... men ändå?

* Hur har det varit att bo själva? ^^

* Vad är det knäppaste med spanjorerna? Liksom, är de riktigt riktigt weirda gällande något?

* Blir spanska lättare med tiden?

* Hur udda är ni i Spanien? I Japan glor folk på mig som glosögda grodor.



Vill hitta på ett uppdrag!!!!!! Jag återkommer! :)



Kul initiativ btw! ^^

2010-11-25 @ 15:03:21
URL: http://midori.webblogg.se/
Postat av: Elli

Jag saknar dig nu när jag såg bilden, Malin! Jag vill dricka te och prata om livet med dig!

2010-11-25 @ 15:04:18
URL: http://midori.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0