Kapitel 40

Där jag fortsätter förra inläggets lista med ännu lite fler skumma saker:

* Det är tydligen så att Francos barnbarn bor i Sevilla, som vanliga, respekterade invånare (om än innehavare av ovanligt stora mänger pengar). Alla vet var de bor. Vår lärare ritade oss till och med en karta i fall vi skulle vara tillräkligt intresserade för att gå dit och trycka näsan mot rutorna. Enligt henne är det ett otroligt sällsynt fall att ättlingarna till en diktator lever kvar i landet efter att diktatorn i fråga avlidit/avsatts och jag är beredd att tro på det. Men...varför inte? De svarar ju inte för någon av historiens händelser, och här verkar familjen fortfarande vara högst repekterad och välbergad. Skumt.   

* Alla spanjorer är så fantastiskt korta!! Föreställ er den stereotypiska machospanjoren, med bränna, muskler och backslick. Allt lätt så långt. Försök sedan tänka er honom i en längt mycket nära min egen. Inte lika lätt kan jag tro? Detta är dock sanningen. Någonstans hörde jag att bara 1 av 10 spanjorer är längre än 1.80. Denna siffra kan jag inte gå i god för helöt och hållet men jag försärar er om att jag sett fullvuxna män som inte varit längre än jag själv. Efter lite letande hittade jag en tidningsartikel i 20Minutos som bara är några år gamal där de hävdar att medellängden för en spansk man visserligen ökat men ändå bara ligger på 1.73. (I Sverige är det strax över 1.80)   


Kommentarer
Postat av: Elli

Aaaaah! Spanien = nya Japan! Om jag vore ni skulle jag köpa en kikare och glo på barnbarnen, hehe...

2010-10-28 @ 16:15:41
URL: http://midori.webblogg.se/
Postat av: Louise

Med andra ord skulle jag aldrig palla spanien (tänkte stava det spanjen först - wtf?!) då korta machomän är så långt ifrån min grej man kan komma.

Fast.. hahahaha, en machoman i din längd kan nog vara rätt underhållande att se..

2010-10-28 @ 17:01:34
URL: http://andvari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0