Kapitel 41

I vilket Emma och Malin upptäcker Amerika... vilket faktiskt är ganska utmattande. Där fanns vampyrer. Redan då menar jag.

Stora delar av dagen tillbringades alltså  på Sevillas temapark "Isla Mágica". Egentligen är det en nöjespark under temat upptäcksresor, eftersom Sevilla en gång var centrum för europas upptäckare (bland annat utgick Cristoffer Columbus härifrån!), men just idag var det Halloween-special. Mängder av barn och en hel del äldre spanjorer i diverse maskeradkostymer gjorde oss sällskap.

Tråkigt nog regnade det, men Emma och jag köpte oss varsina mycket attraktiva regnponchos och hade det mycket bra. Roligast var enligt mig flumridesaken (som alltid) och den stora bion á la cosmonova med rörliga stolar. Hemskast var när Emma tvingade mig att åka deras förfärliga bergochdalbana, vilket föregicks av mycket ångest och nära till tårar. Hrm. Sånt är inte min grej... men den åktes i varje fall och var till och med ganska rolig.

Efter denna dag, och efter den många kilometer långa promenaden hem var vi totalt utmattade och somnade som övestimulerade barn strax efter hemkomsten. Hehe. 


     


Kommentarer
Postat av: Louise

Alltså.. Bergochdalbana! <33333

2010-10-31 @ 00:45:48
URL: http://andvari.blogg.se/
Postat av: Elli

Nej vad fint ni verkar haft det! Önskar att jag kunde vara med er. Fast det där bergochdalbanan är nästan för scary... ^^

2010-10-31 @ 03:14:40
URL: http://midori.webblogg.se/
Postat av: Lena

Emmas övertalningsattacker känns igen. Det är ju faktiskt roligt när man väl är på väg ner (men inte upp)och det är fort gjort! Modigt Malin.

2010-11-01 @ 13:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0