Kapitel 10

Vari vi meddelar vår lyckliga hemkomst.

Emma och jag är alltså hemma efter en milt sagt intensiv helg. Vid tiotiden igårkväll anlände vi, utmattade av nya intryck och mycket resande, till Sevilla. Ett under har skett! Sevilla har blivit "hemma". Då Marocko var så mycket borta som någonting kan bli kändes det verkligen som att komma hem när vi vandrade genom Triana och sedan låste upp vår port. Det är bra!

Annars innebar Marocko vissa bekvämligheter som vi inte åtnjuter här i Sevilla, så som trerätters middag alla måltider, mjuka sängar där täcke är inkluderat, air condition och svalka från havet. Det var värt pengarna bara att få en sådan helg^^ I övrigt kan jag utan att ljuga säga att besöket i Marocko, och framförallt i Tetuan, var något av det mest annorlunda jag gjort i mitt liv. Marocko är på alla sätt Sveriges motsats, och jag är jätteglad att jag fick möjligheten att så enkelt (och billigt!) besöka landet. Bilder och berättelser kommer att dyka upp snart!

Kommentarer
Postat av: Lena

Det låter så spännande så man får lust att åka dit!

Iövrigt var det intressanta reflektioner ang tid. Jag har alltid haft semester när jag varit i Andalusien så jag trodde att den annorlunda upplevelsen av tid berodde på det. För visst är det skillnad och jag tror att det är ett hälsosammare förhållningssätt. Ladda in det så kanske det sitter kvar ett tag efter. Kan behövas då andra tider kommer.

2010-09-07 @ 14:28:32
Postat av: Malin

Jag tror också att det är bra att ställa in sig lite gran på den Andalusiska livsstilen. Dock har jag nu märkt hur organiserat och exakt allt är i Sverige, och upptäckt att det är svårt att vänja sig vid att saker inte är det ^^

2010-09-10 @ 13:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0